Σήμερα το πρωί ήμουν καλεσμένη του Δημήτρη Κοτταρίδη και της Νίνας Κασιμάτη στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις έξι» της ΕΡΤ1, όπου συζητήσαμε για το τραγικό ατύχημα στα Τέμπη που βύθισε στο πένθος όλη την χώρα.
Στην τοποθέτηση μου επισήμανα:
«Ζούμε μια εθνική τραγωδία, όλη η χώρα πενθεί και οι οικογένειες των θυμάτων θρηνούν την απώλεια των αγαπημένων τους προσώπων.
Μπορεί ο σταθμάρχης να έχει ομολογήσει το ανθρώπινο λάθος που έκανε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να αρκεστούμε σε αυτό. Γιατί δεν χωράει ανθρώπου νους ότι στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας λειτουργεί ακόμα χειροκίνητα και δεν υπάρχουν οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το μοιραίο λάθος.
Από την πρώτη στιγμή το ΠΑΣΟΚ εντόπισε την διαχρονική παθογένεια της απαξίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου και ότι το κάθε κόμμα έχει ένα μερίδιο ευθύνης σε αυτή. Όμως η σημερινή Κυβέρνηση δεν μπορεί να αποποιηθεί των ευθυνών της και κρυφτεί πίσω από την διαχρονικότητα του προβλήματος και το ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη. Οι σύλλογοι των εργαζομένων επανειλημμένα είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου με την αποστολή εξωδίκων και επιστολών.
Δεν μπορούμε να οδηγηθούμε ακόμα μια φορά σε ένα πινγκ – πονγκ ευθυνών, και να μην κάνουμε μια σοβαρή, ειλικρινή συζήτηση για το ποιες είναι οι παθογένειες και πως δεν θα επαναληφθεί μια τέτοια τραγωδία.
Δεν μπορεί η Ελλάδα να σκοτώνει τα παιδιά της, επειδή δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε και να συμφωνήσουμε για το ποια είναι τα σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε.
Δεν μπορεί να μην δοθούν σοβαρές απαντήσεις στα αμείλικτα «γιατί» που υπάρχουν. Γιατί δεν λειτουργούσαν και δεν είχαν αναβαθμιστεί τα συστήματα τηλεματικής διαχείρισης και ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου; Γιατί Υπήρξε αδιαφορία; Γιατί τόσα χρόνια δεν είχαν εκτελεστεί και για ποιο λόγο οι συμβάσεις; Είναι δυνατόν να υπάρχει μόνο ένας σταθμάρχης στους σταθμούς; Είναι δυνατόν να μην απαντήσουμε σοβαρά σε αυτά τα ερωτήματα;
Περιμένουμε η αρμόδια αρχή να κάνει ανεξάρτητα και σοβαρά την δουλειά της και να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα του πορίσματος και ποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν ώστε η χώρα μας να μην κατέχει την θλιβερή πρωτιά με τους περισσότερους θανάτους ανά σιδηροδρομικό χιλιόμετρο στην Ευρώπη, την ώρα που η ΕΕ έχει εκταμιεύσει 700 εκατομμύρια για την αναβάθμιση του δικτύου. Που έχουν πάει αυτά τα λεφτά;
Παράλληλα η Δικαιοσύνη θα πρέπει να κάνει την δουλειά της γρήγορα και να αποδοθούν οι ευθύνες όσο ψηλά και αν φτάνουν. Χρειάζονται να αποδοθούν οι ευθύνες με ονοματεπώνυμα. Ενώ και η Κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να δεσμευτεί σε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης και λειτουργίας των απαραίτητων συστημάτων ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να ο ελληνικός σιδηρόδρομος να λειτουργεί με ασφάλεια.»