«Δεν μπορεί να συνεχιστεί η εκ των υστέρων συζήτηση και ψήφιση μαζικά τροπολογιών στο όνομα του κατεπείγοντος»

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Καλούμαστε σήμερα να τοποθετηθούμε με τη ψήφο μας σχετικά με τη  κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με τίτλο :“Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας”.

Πρέπει όμως να τονίσω κι εγώ με τη σειρά μου, όπως έκαναν ήδη οι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης και η Ειδική Αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής, ότι δεν πρόκειται για μια τυπική διαδικασία. Πρόκειται για μία νομοθετική διαδικασία που προβλέπεται από το Σύνταγμα και αφορά εξαιρετικές περιπτώσεις.

Η προσφιλής τακτική της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να εισάγει στη Βουλή για κύρωση μια Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με άρθρα που απαιτούν τεράστια συζήτηση, φανερώνει αφενός την επιλογή της Κυβέρνησης να νομοθετεί κατά βούληση και εκ των υστέρων να ζητά από τη Βουλή να επικυρώσει τις αποφάσεις της κι αφετέρου το χάος που επικρατεί στα Υπουργικά γραφεία του τόσο πολύ διαφημιζόμενου «επιτελικού κράτους».

Εκ των πραγμάτων τίθενται θέματα υποβάθμισης  της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, τυποποίησής της με εμάς ως Βουλευτές να καλούμαστε να κυρώσουμε εκ των υστέρων ρυθμίσεις , πολλές από τις οποίες θα μπορούσε και θα έπρεπε να είχαν  προβλεφθεί και να είχαν ενταχθεί στην φυσιολογική ροή του νομοθετικού έργου.

Πιο συγκεκριμένα :

–          Θα ξεκινήσω ανάποδα, από το τέλος , καθώς τα άρθρα που αφορούν τη λειτουργία των δικαστηρίων και οι σχετικές διατάξεις που προβλέπουν την παράταση των προθεσμιών , λόγω της κακοκαιρίας και της αδυναμίας αυτών να λειτουργήσουν, ίσως είναι η μόνη ρύθμιση που δικαιολογεί πλήρως την ύπαρξη της στο περιεχόμενου ολόκληρου του κειμένους της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

–          Σχετικά με την  απαλλαγή, αναδρομικά από την 1.1.2022, από τον φόρο εισοδήματος, κατά ποσοστό 100%, αντί 65%, όπως ισχύει, για το επίδομα επικίνδυνης εργασίας, που καταβάλλεται σε αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και οπλίτες των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος καθώς και την ειδική αποζημίωση που καταβάλλεται στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και τα πληρώματα ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. που εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία με αεροπορικά μέσα για παροχή Α’ Βοηθειών. Είναι σαφές πως δεν μας βρίσκει αντίθετους.

–          Μας βρίσκει όμως αντίθετους, η έλλειψη μιας γενικότερης πρόβλεψης για εργαζόμενους που δίνουν μάχη καθημερινά, για να κρατηθεί η χώρα μας όρθια. Η αδιαφορία σας για κάτι που ως Κίνημα Αλλαγής, το έχουμε ζητήσει επανειλημμένως, καταθέτοντας τόσες φορές τροπολογία.

 Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για την έμπρακτη αναγνώριση του έργου και της κοινωνικής προσφοράς του προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας και εν γένει των ανθρώπων της πρώτης γραμμής για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και συγκεκριμένα: την υπαγωγή των  εργαζομένων αυτών στον Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.

 Έχουμε επίσης προτείνει :

Την ένταξη της COVID-19 στον Εθνικό Κατάλογο Επαγγελματικών ασθενειών, την απονομή σύνταξης λόγω αναπηρίας και θανάτου από τη νόσο COVID-19.

Την αυτοτελή φορολόγηση Ιατρικού Προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με τις αποζημιώσεις για τις εφημερίες των ειδικευμένων και ειδικευόμενων ιατρών που εργάζονται σε όλα τα επίπεδα και τις δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας για τα φορoλογικά έτη 2020 και 2021 να φορολογούνται αυτοτελώς, με φορολογικό συντελεστή 15%.

Όλη αυτή η κρίση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος μας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού δοκιμάζει την αντοχή της κοινωνίας μας, απειλεί την υγεία και τη ζωή των πολιτών. Στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της απειλής αυτής έχουν τεθεί από την πρώτη στιγμή όλοι οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στις μονάδες υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας, το ΕΚΑΒ, τις Μονάδες Πρόνοιας, τις κοινωνικές δομές, υπηρεσίες και κοινωνικά προγράμματα των Δήμων, το Βοήθεια στο Σπίτι, στις υπηρεσίες καθαριότητας, κ.λ.π., που με αυτοθυσία και αυταπάρνηση «φυλάττουν Θερμοπύλας» υπό δυσχερέστατες συνθήκες, συχνά διακινδυνεύοντας την ίδια τους την υγεία. Ως πραγματικά ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης του τεράστιου έργου των λειτουργών υγείας που επιδεικνύουν ύψιστη προσήλωση στο έργο προστασίας της δημόσιας υγείας  καθώς και των λειτουργών της προστασίας, της ασφάλειας των πολιτών και της ασφάλειας της χώρας έχουμε προτείνει τα ανωτέρω.

Ακόμα περιμένουμε τη Κυβέρνηση σας να μας εισακούσει.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η προχειρότητα στο πεδίο της νομοθέτησης εκ μέρους σας αποδεικνύεται όμως και από το περιεχόμενο των άρθρων 2,4,5 και 7 . Στο σύνολο τους αφορούν παράταση προθεσμιών . Είναι ζητήματα που μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί νωρίτερα και δεν ήταν αναγκαίο να έχουν εισαχθεί μέσω ΠΝΠ. Καταδεικνύουν την προχειρότητα του επιτελικού κράτους για το οποίο καμαρώνετε.

Η διαδικασία που προβλέπεται ν’ ακολουθείται στη κύρωση μιας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου κρύβει και ορισμένους κινδύνους, που αφορούν θέματα ουσίας και απασχολούν χιλιάδες συμπολίτες μας . Ένα απ’ αυτά είναι η διάταξη για τις δόσεις των αναδρομικών των συνταξιούχων , που υποτίθεται γίνεται  για να τους ελαφρύνετε αλλά ταυτόχρονα προβλέπετε προσαυξήσεις.

–          Με αυτόν τον τρόπο οι συνταξιούχοι καλούνται να επιστρέψουν 25%-55% των αναδρομικών που έλαβαν ένα χρόνο μετά την καταβολή τους και έξι χρόνια μετά από τις παράνομες περικοπές των συντάξεών τους αφού τα αναδρομικά προστίθενται στα εισοδήματα του έτους καταβολής τους.

–          Το άλλο μεγάλο θέμα είναι η διάταξη που αφορά τη ΛΑΡΚΟ και τη τύχη των εργαζομένων της.

Και για τις δύο περιπτώσεις ζητήθηκε από την Ειδική Αγορήτρια μας η ακρόαση των αρμόδιων φορέων από την Επιτροπή .

Προφανώς, δεν συνέβη.

Με την από  28 Ιανουαρίου Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δίνεται παράταση στη διάρκεια της ειδικής διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ, ώστε να εξασφαλιστεί ο αναγκαίος χρόνος για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που έχει προκηρυχθεί από την ειδική διαχείριση για τη διάθεση των μεταλλείων, αλλά και για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του δημοσίου.

Κύριες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Όλοι γνωρίζουμε ότι το  2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πήρε μια νομοθετική πρωτοβουλία που εμείς θεωρούσαμε ότι θα είναι ατελέσφορη -όπως αποδεικνύεται σήμερα- με το να εντάξει τη ΛΑΡΚΟ σ’ ένα ειδικό καθεστώς διαχείρισης. Το είχε πει η αείμνηστη Φώφη Γεννηματά το δήλωσε και ο Πρόεδρος μας, Νίκος Ανδρουλάκης, σε συνάντηση με εκπροσώπους Σωματείων της ΛΑΡΚΟ , εμείς ως Κίνημα Αλλαγής ζητάμε να βρεθεί άμεσα λύση εξυγίανσης της επιχείρησης, μιλάμε για την εύρεση στρατηγικού επενδυτή και όχι για κρατικοποίηση, όπως κάποιοι διαρρέουν στα ΜΜΕ, ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και η επιχείρηση να αποκτήσει ξανά εξωστρέφεια, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου το νικέλιο στις διεθνείς αγορές αποτιμάται πάρα πολύ υψηλά.

Θα πρέπει η Κυβέρνηση, μέσω ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, να φροντίσει στο ακέραιο τόσο για τη διασφάλιση των χιλιάδων εργαζόμενων στη ΛΑΡΚΟ και τις οικογένειες τους, όσο και για τις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες του ζητήματος αυτού με αντίκτυπο σε όλη τη Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας και της Εύβοιας.

Για όλα όσα ανέφερα σχετικά με τη σημερινή διαδικασία, την κύρωση μιας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που κινείται στα όρια των όσων προβλέπει το Σύνταγμα, αλλά και για την ουσία των άρθρων που ανέλυσα, θα επιφυλαχθούμε.

Ευχαριστώ πολύ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s