«Αναβάθμιση της παιδείας με αποσπασματικές ρυθμίσεις δεν γίνεται»

Στην συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλεια, τοποθετήθηκε η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου.

Ξεκινώντας την ομιλίας της, η βουλευτής τόνισε πως «Είναι η πολλοστή φορά που συζητάμε κάποιο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και αυτό είναι ένα πρόβλημα από μόνο του. Είναι προβληματική η αποσπασματική αντιμετώπιση των θεμάτων χωρίς να υπάρχει ένα ενιαίο μεταρρυθμιστικό σχέδιο για το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο σύνολό του. Λείπει ένα εθνικό σχέδιο που δεν θα αλλάζει με κάθε νέα κυβέρνηση.»

Επιπλέον, ως προς τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, η βουλευτής αναφέρει τα εξής: «Ζούμε σήμερα μια κατάσταση παθογενειών, με απαξίωση όλου του μοντέλου που κυριάρχησε και συνοψίζεται στα σημεία: Περάστε κόσμε χωρίς στοιχειώδεις επιδόσεις, τελειώστε όποτε θέλετε ή αν θέλετε μην τελειώνετε κιόλας αλλά θα λέγεστε φοιτητές,  βάφτιση όλων των ΤΕΙ σε ΑΕΙ σε ένα βράδυ, στήριξη ενός έωλου αναπτυξιακού περιφερειακού μοντέλου που στηρίζεται σε εκατοντάδες σχολές παντού, σχολές με πτυχία χωρίς αξία βλέποντας το 40% των σπουδαστών των ΙΕΚ να είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ.»

Για αυτό το λόγο, η βουλευτής θεωρεί ως μόνο τρόπο για την αναβάθμιση του πλαισίου των Πανεπιστημίων  την πλήρη απεμπλοκή από παθογένειες ενός ζοφερού παρελθόντος.

Τέλος, αναφέρθηκε στους τρεις βασικούς άξονες του νομοσχεδίου:

  • Ως προς την θεσμοθέτηση ομάδων προστασίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων που θα υπάγονται στην ΕΛΑΣ, τόνισε ότι ως μόνη λογική λύση αποτελεί  η δημιουργία, σε κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, ενός σώματος εξειδικευμένων φυλάκων σύμφωνα με το συνταγματικό αυτοδιοίκητο. Όπως στα περισσότερα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.
  • Ως προς το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών, οπωσδήποτε πρέπεινα μπει ένα όριο στον χρόνο φοίτησης. Είναι άλλωστε πάγια θέση το ν+2, για το Κίνημα Αλλαγής. Όμως θα πρέπει το Υπουργείο να λάβει υπ’ όψιν του τις παρατηρήσεις των Πανεπιστημιακών ως προς την διαγραφή, την μερική φοίτηση και να περιλάβει και άλλες εξαιρέσεις από αυτές που προβλέπει το σχετικό άρθρο.
  • Ως προς τη βάση για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, πρέπει να θεσμοθετηθεί το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου, με χρήση Τράπεζας θεμάτων για την ενιαία αξιολόγηση των μαθητών.

Ακολουθεί link στο  youtube με την ομιλία της Κας Νάντιας Γιαννακοπούλου:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s