ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ(ΝΑΝΤΙΑ) ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βουλευτής Β2 Δυτ. Τομέα Αθήνας – Κίνημα Αλλαγής
Αθήνα,10/06/2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΧΑΜΕΝΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Στην συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας στην Ολομέλεια, τοποθετήθηκε η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου, τονίζοντας εξ΄αρχής πως «Η αποτελεσματικότητα και η καθημερινότητα δεν ορίζεται από τα σχέδια νόμου, αλλά κυρίως από το πώς αντιμετωπίζουμε τρέχοντα θέματα.
Θα είναι εγκληματική αμέλεια του Υπουργείου να μην έρθει σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, ώστε να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες κατά την διάρκεια του Καλοκαιριού για να μην χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος από τα δημόσια σχολεία του χρόνου, μέσα σε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας, για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου νέου κύματος κορονοϊού».
Η Νάντια Γιαννακοπούλου αναφερόμενη στο Νομοσχέδιο για την Παιδεία τόνισε:
« … Τι μόρφωση πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά μας; Τι κριτικό πνεύμα, αντίληψη, δεξιότητες για το μέλλον θα διαμορφώσουν ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον; Ποιος είναι ο νέος κοινωνικός, παιδαγωγικός ρόλος του εκπαιδευτικού και πως αυτό διασφαλίζεται;
Ειλικρινά ελπίζαμε ότι αυτά τα στοιχεία θα βλέπαμε και ήμασταν έτοιμοι σαν Κίνημα Αλλαγής να συμβάλουμε με σκέψεις και προτάσεις. Αντί για αυτό είδαμε ένα διάλογο στα γρήγορα εν μέσω καραντίνας και κορονοϊού, ίσα ίσα για να τηρηθούν οι προφάσεις για μια δήθεν μεταρρύθμιση δυστυχώς, για μια τιποτολογία.»
Άσκησε δε οξεία κριτική, επίσημαίνοντας:
«Έχουμε να κάνουμε με ένα Νομοσχέδιο χαμηλών προσδοκιών που την αποτυχία του προδιαγράφει η μηδενική συναίνεση.
Και παρότι χρησιμοποιεί μεταρρυθμιστικές εκπαιδευτικές πολιτικές του ΠΑΣΟΚ, όπως Πρότυπα–Πειραματικά Σχολεία, τις καινοτομίες της Ευέλικτης Ζώνης, στην ουσία τις υπονομεύει. Και κάνει fake πρότυπα και πειραματικά, fake αξιολόγηση, fake καινοτομίες, fake τράπεζα θεμάτων….
Είναι άλλη μία χαμένη ευκαιρία. Και από τους πολέμιους των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ πάμε σε κάτι ακόμη χειρότερο και πιο επικίνδυνο: στους υπονομευτές των μεταρρυθμίσεων, στους fake μεταρρυθμιστές της ΝΔ».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης:
«Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Θα ήθελα να ξεκινήσω με ένα θέμα που δεν ρυθμίζεται στο παρόν νομοσχέδιο, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικό και επίκαιρο και έχει να κάνει με την ετοιμότητα που οφείλει να έχει το Υπουργείο με την νέα σχολική χρονιά για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενοι νέου κύματος κορονοϊού.
Η αποτελεσματικότητα και η καθημερινότητα δεν ορίζεται από τα σχέδια νόμου, αλλά κυρίως από το πώς αντιμετωπίζουμε τρέχοντα θέματα.
Τι έχετε κάνει λοιπόν από άποψη υποδομών και υλικοτεχνικής υποδομής, εξοπλισμού, πλατφορμών ενόψει του νέου κύματος κορονοϊού;
Θα είναι εγκληματική αμέλεια του Υπουργείου να μην έρθει σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, ώστε να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να μην χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος από τα δημόσια σχολεία του χρόνου, μέσα σε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας.
Είστε έτοιμοι;
Πάμε τώρα στο παρόν σ/Ν για την παιδεία που έρχεται μέσα σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών στη ζωή μας, στις κοινωνικές δομές, στην εργασία.
Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, η είσοδος στην εποχή της ρομποτικής, η Κλιματική Αλλαγή αλλά και η γεύση από πιθανές πανδημίες που πήραμε και παίρνουμε μας φέρνουν μπροστά σε νέες προκλήσεις. Δημιουργείται ένα νέο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και οφείλουμε να δούμε πως θα δώσουμε όλα τα εφόδια στα παιδιά μας ώστε να μπορούν να σταθούν και να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση για το μέλλον.
Τι μόρφωση πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά μας;
Τι κριτικό πνεύμα, αντίληψη, δεξιότητες για το μέλλον θα διαμορφώσουν ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον;
Ποιος είναι ο νέος κοινωνικός, παιδαγωγικός ρόλος του εκπαιδευτικού και πως αυτό διασφαλίζεται;
Όλα αυτά είναι τα ερωτήματα που θα έπρεπε να τροφοδοτήσουν ένα ζωντανό κοινωνικό διάλογο για να δώσουμε μια ολοκληρωμένη απάντηση και να καταλήξουμε μέσα από συναίνεση σε ένα νέο, σύγχρονο , δυναμικό πλαίσιο για την Παιδεία μας που δεν θα αλλάζει κάθε φορά από αποσπασματικές αλλαγές του κάθε Υπουργού.
Ελπίζαμε, ειλικρινά ελπίζαμε κυρία Υπουργέ ότι αυτά τα στοιχεία θα τα δούμε έστω τώρα και ήμασταν έτοιμοι σαν Κίνημα Αλλαγής να συμβάλουμε με σκέψεις και προτάσεις. Φαντάζομαι το ίδιο θα ήθελαν να πράξουν εμπλεκόμενοι φορείς και κοινωνικές δυνάμεις, όπως και εκατοντάδες ακαδημαϊκοί, άνθρωποι της κοινωνίας και της παραγωγής.
Αντί για αυτό είδαμε ένα διάλογο στα γρήγορα εν μέσω καραντίνας και κορονοϊού, ίσα ίσα για να τηρηθούν οι προφάσεις για μια δήθεν μεταρρύθμιση δυστυχώς, για μια τιποτολογία. Αυτό είναι η υποτιθέμενη μεγάλη μεταρρύθμιση;
Εν τω μεταξύ μιας και μιλάμε για μεταρρυθμίσεις κυρία υπουργέ, στο Αιγάλεω πριν από λίγες ημέρες έπεσε το παράθυρο ενός σχολείου στο δρόμο την ώρα που προσπαθούσε να το ανοίξει μια Εκπαιδευτικός και τραυμάτισε μια μητέρα. Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε όμως οφείλουμε να καταλάβουμε ποιες είναι οι συνθήκες σε πολλά δημόσια σχολεία δυστυχώς. Λυπάμαι εάν σας προσγειώνω στην πραγματικότητα των δημοσίων σχολείων αλλά ανοίξτε επιτέλους τα μάτια σας στη δύσκολη πραγματικότητα που φοβάμαι ότι αγνοείτε!!!
Ήδη έχουμε χάσει χρόνο, πολύτιμο χρόνο. Μας πήγαν πίσω οι ιδεοληψίες όσων θεωρούσαν ντροπή την αριστεία, απαγορευμένη πράξη την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ένοχη σκόπευση την σύνδεση της Παιδείας με τις ανάγκες της παραγωγής. Μας πήγαν πίσω και όσοι ως Υπουργοί θεωρούσαν καθήκον τους να κάνουν μία δήθεν δική τους Μεταρρύθμιση, κάνοντας μερεμέτια και μπαλώματα.
Δυστυχώς κάνετε μια από τα ίδια.
Δυστυχώς δεν μάθατε τίποτα.
Δυστυχώς αυτό δείχνει και το Νομοσχέδιο που καταθέσατε, πάνω στο άγχος σας να παρουσιάσετε επιτέλους έργο στον πολιτικό σας προϊστάμενο.
Είναι άλλη μία χαμένη ευκαιρία. Και από τους πολέμιους των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ πάμε σε κάτι ακόμη χειρότερο και πιο επικίνδυνο: στους υπονομευτές των μεταρρυθμίσεων, στους fake μεταρρυθμιστές της ΝΔ.
Συνεχίζουμε λοιπόν να μην λαμβάνουμε υπόψη τα νέα δεδομένα και τα αρνητικά ρεκόρ των Ελλήνων μαθητών στους διαγωνισμούς PISA. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ανοίγει τα μάτια της και τα αυτιά της. Τι κάνετε λοιπόν γι΄ αυτό;
Δεν παίρνετε υπόψη την διεθνή εμπειρία, πως δηλαδή για παράδειγμα η Φιλανδία, μία μικρή χώρα με τεράστια προβλήματα τόλμησε να κάνει ένα πολύχρονο κοινωνικό διάλογο, κατέληξε σε ένα δυναμικό πλαίσιο που την ανέδειξαν σε μια κορυφαία δύναμη για τις επιδόσεις.
Και κυρίως, η ηγεσία του υπουργείου παιδείας δεν ακούει κανέναν, δεν επεδίωξε καν ένα ειλικρινή, εποικοδομητικό διάλογο συναίνεσης με τα κόμματα, την εκπαιδευτική κοινότητα, τους φορείς, που μπορεί να καταλήξει σε προωθημένες απαντήσεις.
Αυταρέσκεια, αλαζονεία, αυταρχισμός. Θυμίζουν άλλες εποχές.
Και μας πάει πάλι σε μία από τα ίδια. Λίγες, αποσπασματικές αλλαγές, λίγα πασπαλίσματα νέων ρυθμίσεων, απουσία οράματος. Φαίνεται ότι κατά την κυρία Υπουργό η αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριο… λύνει τα χρόνια προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης.
Που είναι οι προβλέψεις για ένα αναθεωρημένο αναλυτικό πρόγραμμα και ανανεωμένη ύλη μαθημάτων;
Πού είναι οι προβλέψεις για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για όλους τους μαθητές;
Πού είναι η πρόβλεψη για μια γενναία, τολμηρή αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης την στιγμή που έρευνες δείχνουν ότι λείπουν ειδικότητες που έχει ανάγκη η αγορά;
Γιατί δεν προβλέπεται πιστοποίηση της γνώσης Αγγλικών και Πληροφορικής από το ίδιο το Εκπαιδευτικό Σύστημα; Σας ενδιαφέρει η όχι η πάταξη της παραπαιδείας; Αυτό είναι αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και ίσες πραγματικά ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.
Γιατί δεν επανέρχονται τα πολυδύναμα Νηπιαγωγεία; Γιατί κοροϊδεύετε τον κόσμο για τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο; Μα ήδη κάνουν!!!
Γιατί και πάλι τόση ατολμία απέναντι στην αξιολόγηση; Θέλετε να λέτε ότι είστε μεταρρυθμιστές; Αποδείξτε το στην πράξη λοιπόν κ ξεκινήστε διάλογο με τον κόσμο των εκπαιδευτικών για να προχωρήσετε!!
Και βεβαίως η αξιολόγηση τους πρέπει να συνδέεται με την επιμόρφωση τους. Ποιες είναι οι προτάσεις για διαρκή επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών; Καμία!
Πάμε στα Πρότυπα και Πειραματικά. Επαναφέρετε ρυθμίσεις ΠΑΣΟΚ με αυθαιρεσίες, χωρίς να τηρούνται νόμιμες διαδικασίες. Πειραματικά μετονομάζονται σε πρότυπα αυθαίρετα και χωρίς κανένα σχεδιασμό. Παίζετε με τα παιδιά αυτά. Παρουσιάζεστε αναξιόπιστη σε σχέση με όσα λέγατε προεκλογικά για τα πειραματικά.
Τι σας έκανε να αυτοαναιρείστε; Κι εντέλει για τους μέτριους ή τους αδύναμους μαθητές τι κάνετε; Σας ενδιαφέρουν καθόλου;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Έχουμε να κάνουμε με ένα Νομοσχέδιο χαμηλών προσδοκιών που την αποτυχία του προδιαγράφει η μηδενική συναίνεση, αλλά και οι επικρίσεις ακόμα και από δυνάμεις που στηρίζουν την Κυβέρνηση από τον φίλιο σε σας τύπο. Είστε απολύτως απομονωμένη!
Την ώρα που μιλάμε για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο αυτό το σ/Ν σε καμία περίπτωση δεν κάνει την αντίστοιχη επανεκκίνηση στην παιδεία. Και εδώ έχω μια πρόταση να κάνω: από τον πακέτο των 33 δις που θα πάρει από την ΕΕ η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, να δώσει ένα σημαντικό τμήμα στην παιδεία, προκειμένου να αντιμετωπίσει όλες τις νέες προκλήσεις που αναδεικνύονται ιδιαίτερα μέσα από την κρίση του κορονοϊού. Εάν η παιδεία είναι για εσάς προτεραιότητα αποδείξετε το!
Κρίμα…. Χάνουμε και πάλι χρόνο.
Πετάμε μία ακόμα ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα.
Κ παρότι χρησιμοποιεί μεταρρυθμιστικές εκπαιδευτικές πολιτικές του ΠΑΣΟΚ, όπως Πρότυπα–Πειραματικά Σχολεία, τις καινοτομίες της Ευέλικτης Ζώνης, στην ουσία τις υπονομεύει. Και κάνει fake πρότυπα και πειραματικά, fake αξιολόγηση, fake καινοτομίες, fake τράπεζα θεμάτων….
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Απέναντι στην έλλειψη οράματος, στην αποσπασματικότητα, ατολμία, ακόμα και συντηρητισμό περασμένων δεκαετιών σε καίρια σημεία,
Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής θέλουμε ένα δημόσιο σχολείο ανοιχτό, καινοτόμο, εξελιγμένο και προσαρμοσμένο στην νέα ψηφιακή εποχή, που θα στηρίζεται στην ουσιαστική σχέση δασκάλου και εκπαιδευόμενου, που θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους ανεξαιρέτως.
ΓΙΑ ΕΜΑΣ, Ο ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑ ΒΑΘΙΑ, ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ FAKE ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
Γι΄ αυτό και δεν μπορούμε παρά να καταψηφίσουμε την πρόταση, το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε».